لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .PPT ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
قسمتی از متن .PPT :
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
عالم اولیه Presentation Title تعادل ترمودینامیکی در عالم شرط تعادل ترمودینامیکی در هر عنصر حجم dv:
آهنگ واکنش فوتونها و ذرههای دیگر بزرگتر از پارامتر هابل:
قانونهای ترمودینامیک در این شرایط معتبراند.
عالم اولیه: غلبۀ تابش برهمکنشهای با واسطۀ بورونهای پیمانهای
تعادل ترمودینامیکی
هیچ برهمکنشی توان ایجاد تعادل ترمودینامیکی ندارد!
آیا برهمکنشهای ناشناختهای وجود دارد؟
عالم اولیه: غلبۀ تابش
ثانیه
ثانیه دوران غلبۀ ماده
شروع تشکیل ساختارها
برابری چگالی ماده و تابش تشکیل اتم ها از یون ها و الکترون ها؛ دوران بازترکیب؛ شروع واجفت شدگی ماده و تابش شروع دوران غلبۀ ماده 3 1 معادلۀ حالت شارۀ کیهانی
1 3 c2 <2> Equation of State انبساط بی در روی عالم I kT 1 انبساط بی در روی عالم قانون اول ترمودینامیک
d [(ρ + p)v] = vdp
قانون دوم ترمودینامیک
TdS= d(ρv )+ pdv
انتروپی
Entropy Density Entropy per co-moving volume
Entropy density
Entropy density for relativistic particles
Matter Dominance Phase space distribution
Momentum is red shifted
Energy red shift
Temperature behavior of massive particles مرگ گرمائی هرمان فون هلمهولتز 1263-1894/1200-1821
کاشف قانون پایستگی انرژی
قانون دوم ترمودینامیک: انرژی عالم در نهایت بهطور یکنواخت در عالم پخش میشود و هر تفاوت دما از بین میرود. پس عالم به یک حالت آرامش جاودانه میرسد: مرگ گرمائی
آیا این نتیجهگیری هلمهولتز درست است؟
باریون زایی نظریه های اتحاد بزرگ: اتحاد برهم کنش های قوی، ضعیف، و الکترومغناطیس و نیز کوراک ها و لپتون ها در چارچوب یک نظریۀ میدان پیمانه ای
دو نتیجۀ مهم GUT:
1. عالم با تقارن باریونی به عالمی با بی تقارنی باریونی تحول می یابد:
توضیح نسبت باریون به فوتون امروزی
2. تک قطبی های مغناطیسی پایدار و ابرسنگین.
Baryon to Photon Ratio Number of particles in a co-moving volume
Baryon number in any co-moving volume is conserved
After electron-positron annihilation era Baryon number of the universe Very few anti-baryons
Baryon number conservation
Since electron-positron annihilation era
Entropy per Baryon Constraint from nucleosynthesis
Baryon number equivalent
Entropy per baryon of the universe is a high number اولین آزمون های مدل استاندارد کیهانشناسی
تشکیل اولین باریون ها و مزون
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 17
رویکردهای موجود در مورد نقش زنان در توسعه
مقدمه:
برای دست یابی به توسعه پایدار و درونزا , در هر جامعه ای نیاز به مشارکت زنان احساس می شود . هیچ جامعه ای نمی تواند تنها با نیروی کار نیمی از جمعیت خود , با توسعه جهانی رقابت کند .
از ابتدای صنعتی شدن جامعه شناسان و دیگر صاحب نظران در باره ی مشارکت زنان در امور اقتصادی و توسعه دیدگاهای متقاوتی داشته اند , وهر یک از آنها با توجه به مسائل زمان خود این موضوع را بررسی کرده اند .
با توجه به موقعیت اجتمائی , سیاسی , اقتصادی و فرهنگی موجود ی در جوامع مختلف زمینه ها متفاوتی برای مشارکت زنان در توسعه به وجود آمده است .
دامنه ی این تفاوتها بسیار گسترده است , به طوری که برای هر کشور خاص زمینه ی خاصی از مشارکت زنان نیز وجود دارد . حتی نمی توان تمام کشورهای در حال توسه را که شباهت زیادی به یکدیگر دارند , کاملا مشابه در نظر گرفت .
رباره ی ایران نیز در این زمینه نظرات متفاوتی مطرح شده , که تمام آنها با توجه به شرایط خاص اجتماعی , سیاسی , اقتصادی و مهمتر از همه شرایط فرهنگی کشور بوده است . در ادامه به تعدادی از رویکردهای مربوط به زنان وتوسعه اشاره می شود .
رویکردها:
در زمینه ی نقش زن در توسعه رویکرهای متفاوتی وجود دارد . بعضی از این رویکردها بر اساس نیاز جامعه جدید صنعتی به نیروی کار است , و این که جامعه به تمام نیروی انسانی خود نیاز دارد و بعضی از آنها بر اساس لزوم تساوی زن و مرد و حقوق فردی مساوی آنها است . وبرخی نیز با توجه به نیاز جامعه و این که در هر شرایطی جامعه با کدام شیوه بهتر اداره می شود , نظرات خود را تغییر می دهند .
در مجموع همان طور که در ابتدای سخن گفته شد , هر جامعه ای برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز به همکاری تمام نیروی انسانی خود دارد .
در کشورهای توسعه یافته با توجه به کم شدن رشد جمعیت و رقابتی که در تولید وجود دارد , جامعه مجبور به استفاده از نیروی کار زنان شد واین وظیفه ای است که جامعه بر عهده ی زنان نیز گذاشته است . تمام زنان در این جوامع می دانند که باید شغلی داشته باشد و جامعه نیز زمینه ی شغلی آنها را فراهم کرده است .
ولی در یک کشور در حال توسعه مثل کشور ما زمینه ی شغلی برای همه ی مردان نیز فراهم نیست زنان هم که در مرتبه ی دوم قرار می گیرند .
رویکرد مذهبی (توسعه انسانی ) :
بر اسا س این رویکرد توسعه عاملی برای بهینه سازی کیفی سطح زندگی معرفی شده است . زنان در این رویکرد حتی اگر در نظام تولید صنعتی شرکت نداشته باشند , یعنی در بازار کار شغلی نداشته باشند , باز هم در روند توسعه نقش اساسی ایجاد می کنند . آنها با تربیت نیروی کار و فراهم کردن محیط آرام در منزل شرایط مناسب کاری را برای مردان فراهم می کنند .
در این رویکرد از زنان به عنوان مهمترین عامل توسعه انسانی یاد شده است. و این موضوع ( توسعه انسانی ) با توسعه فرهنگی , اقتصادی و صنعتی هم ارزش در نظر گرفته شده است .
این دیدگاه زنان را تشویق می کند که به انجام وظایف مادری و همسری خود مشغول باشند و لزومی نمی بیند که آنها در نظام کار بیرون شرکت داشته باشند . واین کار در حقیقت تشویق زنان برای حفظ نقش سنتی آنها است .
نقش مادری شاید مهمترین نقش هر زنی باشد , ولی در دنیای امروز یک مادر تحصیل کرده و شاغل , خیلی بهتر می تواند مسائل و مشکلات فرزند خود را درک وحل کند . این رویکرد بیشتر در جوامع مذهبی ودر حال توسعه , از جمله ایران به چشم می خورد و شاید دلیل آن نقش پررنگ مذهب در جامعه ی ماست و این فکر که یک زن در درجه اول یک مادر است .
شاید عملکرد بر اساس این روش در شهرهای کوچک مشکلی ایجاد نکند و حتی بهترین نوع عملکرد باشد , ولی در شهرهای بزرگ و مخصوصا تهران زیاد عملی نیست زیرا خیلی از خانواده ها در شهرهای بزرگ با مشکل مالی مواجه هستند و جدا از امر توسعه , خانواده به حقوق زن نیز نیاز دارد .
رویکرد فمینیستی :
فمینیست با اندیشه دفاع از حقوق زنان به وجود آمد , و از همان ابتدای فعالیت خود تمام تلاش خود را برای آگاهی زنان از حقوق خود انجام داده است . فمینیست ها یکی از دلایل در حاشیه قرار گرفتن زنان را ماندن آنها در خانه وعدم شرکت در فعالیت های اجتمائی می دانند .
در نتیجه به نظر آنها همه ی زنان باید در فعالیت های اجتماعی و روند توسعه شرکت داشته باشند . این حق تمام زنان است که مستقل باشند . به نظر آنها جامعه بایدزمینه ی اشتغال زنان را فراهم کند . آنها شدیدا با عقاید سنتی مخالفند .
شاید این رویه در آینده برای تمام جوامع الزامی شود ولی نمی توان یک جامعه سنتی را یک شبه تغییر داد . ابتدا باید شرایط اجتماعی برای اشتغال زنان فراهم شود و خود زنان نیز آمادگی و تمایل حضور در جامه را پیدا کنند , تا تغییر در جامعه صورت گیرد و زنان نیز نقش خود را در توسعه ایفا کنند .
رویکرد عدالت جنسیتی :
طرفداران این رویکرد معتقد اند زنان امروز به اندازه ی مردان توانایی دارند و استفاده نکردن از این نیروی کار آماده باعث به وجود آمدن نا هنجاری در جامعه می شود .
سرمایه انسانی با سرمایه طبیعی که در صورت بی توجهی و عدم استفاده می تواند دست نخورده باقی بماند، متفاوت است. سرمایه انسانی در صورت بی توجهی و عدم به کارگیری سبب بروز ناهنجاری های اجتماعی، بحران ها و به طور کلی ایجاد ناامنی سیاسی و اجتماعی می شود .
پیش بینی و برآوردهای مربوط به جمعیت زنان طی سال های آینده حاکی از رشد قابل توجه متقاضیان کار زن و بالا رفتن مهارت های ذهنی و عملی ایشان است. توسعه دانایی محورایجاب می کند که کشور اسلامی ایران از این سرمایه انسانی با ارزش بهره مند شود.
مبانی نظری وپیشینه تحقیق بررسی کارایی درونی مدارس کاردانش شهر اهواز در سال تحصیلی 90 – 1389
بصورت ورد ودر43صفحه
دارای منابع وپیشینه کامل
2-1- مقدمه 1
2-2- تاریخچه آموزش مهارت در ایران 2
2-3- معرفی شاخه تحصیلی کاردانش 6
2-4- شاخه کاردانش، ویژگی ها، اهداف و ساختار آن 8
2-5- ضرورت ایجاد شاخه کاردانش10
2-6- مزایای شاخه کاردانش12
2-7- کاردانش و آینده فارغ التحصیلان 14
2-8- کاردانش و توسعه 16
2-9- کیفیت نظام آموزشی 18
2-10- تعریف کارایی 19
2-11- سابقه کارایی 19
2-12- کارایی از نظر صاحبنظران 20
2-12-1- کارایی از نظر فردریک تیلور (نظریه مدیریت علمی) 20
2-12-2- کارایی از نظر هنری گانت 20
2-12-3- کارایی از نظر هنری دنیسون 21
2-12-4- کارایی از نظر فرانک و لیلیان گیلبرت 21
2-12-5- کارایی از نظر ماکس وبر 22
2-12-6- کارایی از نظر رنسیس لیکرت 22
2-12-7- کارایی از نظر مکتب روابط انسانی 22
2-12-8- کارایی از نظر التون مایو 22
2-12-9- کارایی از نظرجرج هومنز (نظریات گروهی) 23
2-13- رابطه کارآیی با بهرهوری و اثربخشی 24
2-14- عوامل مؤثر در کارآیی 24
2-14-1- عوامل درون سازمانی 24
2-14-2- عوامل برون سازمانی 25
2-15- ارزیابی کارایی نظام آموزشی 25
2-16- زمینه های تشخیص عوامل نظام آموزشی 26
2-16-1- زمینه های تشخیص عوامل درونی نظام آموزشی 26
2-16-2- زمینه های تشخیص عوامل بیرونی نظام آموزشی 26
2-17- ابزار تشخیص نارسایی های نظام آموزشی 27
2-17-1- محاسبه نرخ ها 27
2-17-2- محاسبه نسبت ها 27
2-17-3- تجزیه و تحلیل یک گروه سنی (کوهرت) 28
2-17-4- محاسبه نابرابری ها 28
2-18- انواع کارایی در نظام آموزشی 28
2-18-1- کارایی کمی 28
2-18-2- کارایی ظاهری 28
2-18-3- کارایی واقعی 28
2-18-4- کارایی کیفی 28
2-18-5- کارایی درونی 29
2-18-6- کارایی بیرونی29
2-19- شاخص های ارزیابی نظام آموزش و پرورش 30
2-20- جایگاه شاخصهای کارایی درونی در ارزیابی نظام آموزش وپرورش31
2-21- تشریح شاخصهای اصلی کارایی درونی 33
2-21-1- میانگین طول تحصیل 33
2-21-2- نسبت اتلاف 34
2-21-3- ضریب کارایی 34
2-21-4- درصد قبولی و مردودی 35
2-21- 5- نسبت هنرجو به هنرآموز 35
2-21- 6- نسبت هنرجو به کارگاه 35
2-21-7- نرخ ارتقاء 35
2-21-8- نرخ تکرار پایه 36
2-21-9- نرخ ترک تحصیل 36
2-21-10- نرخ بقا، ماندگاری 36
2-22- بررسی پژوهشهای انجام شده 37
منابع
منابع فارسی 39
منابع خارجی 41
مبانی نظری وپیشینه تحقیق بررسی عوامل موثر بر عملکرد کارکنان در مورد برند در صنعت بانکداری
بصورت ورد ودر48صفحه
دارای منابع وپیشینه کامل
فصل دوم:ادبیات و پیشینه 1
2-1)بخش اول:نام تجاری (برند) 2
2-1-1)مقدمه 2
2-1-2)تاریخچه برند 4
2-1-3)ویژگی های یک برند مناسب 8
2-1-4)قدرت و ارزش برند 9
2-1-5)برند سازی 11
2-1-5-1-) برندسازی خارجی 11
2-1-5-2) برندسازی داخلی 13
2-1-6)عملکرد برند و معیار سنجش آن 15
2-1-7)عملکرد برند در سطح کار کنان 17
2-1-8)حس تعلق کارکنان به برند 19
2-1-9)تعهد کارکنان به برند 20
2-1-10)وفاداری کارکنان به برند 22
2-2)بخش دوم:عملکرد کارکنان 24
2-2-1)مقدمه 24
2-2-2)تعریف ارزیابی عملکرد 25
2-2-3)تاریخچه ارزیابی عملکرد 26
2-2-4)ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 27
2-2-5)هدف ارزیابی عملکرد 28
2-2-5-1) اهداف ارزیابی عملکرد از نظر کلین 28
2-2-5-2) اهداف ارزیابی عملکرد از نظر مک گرگور 29
2-2-5-3) اهداف ارزیابی عملکرد از نظر ابیدا 29
2-2-6)کاربرد های ارزیابی عملکرد 30
2-2-7)مراحل ارزیابی 32
2-2-8)منابع ارزیابی عملکرد 35
2-2-9)روشهای ارزیابی 36
2-2-9-1) روش های مقیاسی 37
2-2-9-2) روش عامل سنجی 38
2-2-9-3) روش ثبت وقایع حساس 38
2-2-9-4) روش توصیفی 38
2-2-9-5) روش قیاسی 39
2-2-9-6) روش درجه بندی 39
2-2-9-7) روش توزیع اجباری 40
2-2-9-8) روش انتخاب اجبرای 40
2-2-9-9) روش مقیاسی رفتاری 40
2-2-10)پیشینه تحقیق 41
2-2-10-1) منابع داخلی 44
2-2-10-2) منابع لاتین 46
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 58
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
1ـ1ـ تعریف ، ویژگی ها و مشخصات مواد خام:
2ـ1ـ تعریف ـ ویژگی ها ومشخصات محصولات تولیدی
3ـ1ـ نحوه بسته بندی و ظروف بسته بندی
4ـ1ـ نشانه گذاری
5ـ1ـ مصارف عمده محصول
6ـ1ـ ارائه دیدگاههای کلی در مورد قیمت و بازار فروش
7ـ1ـ قیمت فروش
فصل دوم بررسی های فنی
1ـ2ـ ارزیابی روشهای مختلف تولید
1ـ1ـ2ـ اصول کلی و عملی فرآیند تولید:
2ـ2ـ بررسی مناطق، مراحل، شیوه های کنترل کیفیت
1ـ2ـ2ـ کنترل کیفیت مواد اولیه:
2ـ2ـ2ـ کنترل کیفیت حین فرآیند:
3ـ2ـ2ـ کنترل کیفیت محصول و بسته بندی
3ـ2ـ تعیین محدوده ظرفیت تولید:
4ـ2ـ بررسی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید
5ـ2ـ موازنه جرم و انرژی
6ـ2ـ بررسی تأسیسات عمومی کارخانه
7ـ2ـ بررسی نیروی انسانی
8ـ2ـ زمین و زیر بنا
1ـ8ـ2ـ مساحت سالن تولید:
2ـ8ـ2ـ مساحت انبارها :
3ـ8ـ2ـ مساحت تأسیسات تعمیرگاه و آزمایشگاه:
4ـ8ـ2ـ مساحت ساختمانهای اداری ـ رفاهی ـ خدماتی:
فصل سوم: محاسبات اقتصادی
1ـ3ـ سرمایه ثابت
2ـ3ـ سرمایه در گردش
3ـ3ـ هزینه ثابت تولید
4ـ3ـ هزینه متغیر تولید
محاسبات قیمت تمام شده
محاسبات قیمت فروش
1ـ1ـ تعریف ، ویژگی ها و مشخصات مواد خام
لوبیا چیتی:
برای تهیه کنسرو باید لوبیاچیتی رسیده و خشک باشد ، جهت بدست آوردن محصول با کیفیت بالا گونه انتخابی ماده اولی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید تنها از لوبیا چیتی درجه 1 استفاده شود. درحا حاضر مرغوبترین لوبیا چیتی در ایران لوبیای خمین است.
بسته به محل برداشت ماده اولیه میزان رطوبت آن ممکناست ازحدود 20-8 درصد متغیر باشد و دانه های با رطوبت بالاتر از 13 درصد ممکن است کپک زده باشند.
محتویات موجود در 100 گرم لوبیا چیتی عبارتند از :
کالری: 338 پروتئین: 6/22 چربی: 6/1 کربوهیدرات:9/55
نخود سبز:
گونه های نخود سبزPisum sativum بدو صورت برای تولید کنسرو مورد استفاده قرار می گیرد یکی نخود سبز یا در واقع نخود نارس که دارای رنگ سبز و بافت نرم است. و دیگری نخود رسیده که مراحل تکامل آن به اتمام رسیده است. برای داشتن محصول با کیفیت بالا باید از نخود سبز درجه (1) استفاده شود.
محتویات موجود در 100 گرم نخود سبز عبارتند از: