زی زی فایل

دانلود فایل

زی زی فایل

دانلود فایل

تحقیق درباره روش های تدریس

تحقیق درباره روش های تدریس

86 صفحه

فایل ورد

قابل ویرایش

چهار فصل

 

 

فهرست مطالب

فصل اول

کلیات

1-1- مقدمه

1-2- مفهوم تدریس

1-3- ویژگی های تدریس

1-4- مهمترین عوامل موثر بر تدریس 

 1-5- مفهوم یادگیری

1-7- عوامل موثر بر یادگیری

1-8- تفاوت یادگیری و عملکرد

1-6- تفاوت یادگیری و تدریس

1-9- رویکردهای جدید در فرآیند تدریس

1-10- مهارت های لازم برای تدریس

 

1-11- اصول تعیین و انتخاب روش های تدریس

1-12- اصول مبتنی برروان شناسی جدید   

1-13- اصول مبتنی بر عملکردهای اجتماعی

1-14- اصول مبتنی بر هدف های وسیع دوره ی ابتدایی

1-15- مفهوم تکالیف درسی :

 1-15-1- جنبه ی ارزشمند تکالیف خانگی 

1-15-3- انواع تکلیف

1-16- منابع تعیین تکالیف درسی

1-17- اصول و ویژگی های مطلوب تکالیف خانه

 1-15-2- اهداف و تاثیرات تکالیف خانگی

1-18- انواع الگوهای  تدریس

1-19- الگوهای انفرادی

1-19-2- یادگیری کنترل خود ( مدیریت رفتار خویشتن )

 1-20- الگوهای اجتماعی

1-20-1- مشارکتی

1-20-2- ایفای نقش

1-20-3- روش بحث گروهی : 

1-21-3- ساخت گرایی

1-21- الگو اطلاعات پردازی

1-21-1- یادیاری

1-21-2- کاوشگری :

1-21-5- پیش سازمان دهنده  

1-21-4- بارش فکری :

1-21-7- تفکر استقرائی :

1-21-6- بدیعه پردازی

2-1- مقدمه

فصل دوم

فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع

2-2- مرکز یادگیری کلاس درس :

2-3-  مواد آموزشی :

 2-5- طرح کلاس

2-4- نکـات اساسی

2-6-  آموزش با هدف بستر سازی فرهنگی

2-7- روشهای نوین تدریس

 2-7-1  روش کنفرانس (گرد هم آیی)

2-7-2-  روش شاگرد استادی

2-7-3- روش چند حسی (مختلط)

2-7-6-شیوه سخنرانی

2-7-7-  شیوه بازگویی

2-7-5- روش پروژه ای

2-7-8-شیوه پرسش و پاسخ

2-7-9- شیوه تمرینی

2-7-10-  شیوه بحثی

2-7-11- شیوه نمایشی

2-7-12-شیوه آزمایشی (روش اجرا کردن یا یادگیری بوسیله عمل)

2-7-14- استفاده از منابع دیداری و شنیداری

 2-7-13-شیوه گردش علمی

2-7-15-   الگوی کاوشگری به شیوه حقوقی

2-7-17-  الگوی ایفای نقش

2-7-16- الگوی آموختن کنترل خود

2-7-19- روش تدریس کارگاهی

2-7-18-  روش کارگاهی

2-7-20- الگوی دریافت مفهوم

2-7-21-الگوی تفکر استقرایی

2-7-23- الگوی پیش سازمان دهنده

2-7-22-الگوی آموزش کاوشگری

2-7-24- الگوی یادسپاری

2-7-26- الگوی کاوشگری علمی

2-7-27-  الگوی تدریس غیر مستقیم

2-7-25- الگوی رشد عقلی

2-7-29- الگوی آگاهی یابی

2-7-28- الگوی بدایع پردازی (افزایش تفکر خلاق)

2-7-30-الگوی دیدار در کلاس درس

2-7-32-  الگوی آموزشی برای رشد مفهوم و مهارت

2-7-31- الگوی یادگیری در حد تسلط ، آموزش مستقیم 

2-8-  فضاهای آموزشی

2-9- عوامل مؤثر بر یادگیری

2-9- 1-  آمادگی (readiness )

2-9- 2- انگیزه (motive ) و هدف (goal )

2-9- 3- تجارب گذشته

فصل سوم

نقش رسانه آموزشی در تدریس

3-1- رسانه های آموزشی

3-2- نقش حواس در یاد گیری :

3-3- اهداف در تدریس این مفهوم:

3-4- اهداف و آثار درتدریس به این شیوه :

3-4-1- آثار تربیتی:

3-5- الگوی استفاده از رسانه های آموزشی در تدریس

3-4-2- آثار اجتماعی:

گام اول : شناسایی یادگیرندگان ( تجزیه و تحلیل ویژگیهای یادگیرندگان )

گام دوم : بیان اهداف آموزشی

گام سوم : انتخاب رسانه و مواد آموزشی

گام چهارم: استفاده موثر از رسانه ها و مواد آموزشی

الف آموزشی

ب- کمک آموزشی

گام پنجم : اجرا به وسیله یادگیرنده

گام ششم : ارزشیابی

فصل چهارم

تدریس اثر بخش

4-1-تدریس اثر بخش

4-2- چگونگی یادگیری دانش آموزان

4-3- طراحی تجربه یادگیری

4-4- توجه به تفاوتهای فردی دانش آموزان

4-5- وظایف و خصوصیات معلم در تدریس اثربخش

4-6- توانایی در مدیریت و تدریس کلاسی

 4-6-1- طرح درس:

4-6-2- ارائه درس وکنترل آن :

4-6-3- سنجش و ارزیابی :

4-7- ارتباط با دانش آموزان

4-8- رسیدگی به رفتار ناشایست دانش آموزان

4-9- ارزیابی کار

4-10- نتیجه

منابع

 



خرید و دانلود تحقیق درباره روش های تدریس


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.