زی زی فایل

دانلود فایل

زی زی فایل

دانلود فایل

تحقیق در مورد خاورمیانه

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

نام :

میثم روحانی جنبه سرایی

شماره دانشجویی:

83207151000

موضوع :

تحقیق انقلاب اسلامی

استاد :

جناب آقای دکتر شیرازی

خرداد 86

فروپاشی اتحاد شوروی و تاسیس جمهوریهای تازه استقلال یافته قفقاز (گرجستان ، آذربایجان و ارمنستان ) و آسیای مرکزی ( ترکمنستان ، ازبکستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان و قزاقستان ) بیش از گذشته پرسشهایی را برانگیخت؛ خاورمیانه دقیقا از کجا آغاز می شود و به کجا پایان می یابد و این که آیا می توان تعریف جامع و فراگیر دائمی از آن به دست داد ؟ با توجه به تاکید این پژوهش بر جنبه استراتژیکی موضوع ما بر این باوریم که تعریف این منطقه باید شامل ان دسته از کشورهایی شود که به طور مستقیم درگیر مناقشات چهار گانه مهم منطقه هستند، یعنی مناقشه اعرب و اسراییل ، مناقشه خلیج فارس ، حوزه دریای خزر و جنوب آسیا .

حال ما خاورمیانه را چگونه تعریف می کنیم ؟ یک گزینه استفاده از عبارت خاورمیانه بزرگ است که تا حدودی نیز رایج شده و در برگیرنده مناطقی است که برای نظریه اصلی ما مهمترین مناطق است . در عین حال که این گونه تعیین حدود رسمی متضمن درجه ای از دقت است اما ما مدعی نیستیم که این تعریف در حال حاضر خالی از ایراد است ، اما در بر گیرنده بیشتر کشورهایی است که ما در این تحقیق به بررسی آن می پردازیم . فرض بر این است که در این مورد اجماع نظر وجود دارد که خاورمیانه کدام کشورها را در بر می یگرد و کدام یک را در بر نمی گیرد از جمله در مورد شمول کشورهای آسیایی یا آفریقایی . گزینش ما تا کنون بیطرفانه بوده است زیرا عاقلانه آن است که اگر یک کشور در داخل و یا بیرون از تعریف قرار گیرد تنها بر پایه این داوری باشد که کدام یک از آنها متغیرهای تعییین کننده ای هستند . از آن جا که قبل از هر چیز علاقه مند به جغرافیای استراتژیک هستیم تا اتحادیه های مذهبی یا سیاسی گزینش ما برای مطالعه خاورمیانه ضرورتا از کسانی که کشورهای جهان اسلام یا دولتهای رویارو در جنگ سرد را مشمول تعریف خاورمیانه می دانند متفاوت است . در حالی که محور بحث ما بر اهمتی استراتژیک منابع انرژی کمبود اب و گسترش تسلیحات است باید گفت که تمامی اینها زا عناصر جغرافیایی حساس و مهمی برخوردار هستند .

حال باید دید چه کشورهایی در گروه بندی مورد نظر ما جای می گیرند ؟ نخست کشورهای موجود در فعرست سنتی وزارت خرجه امریکا ( یعنی کشورهای مراکش ، الجزایر ، تونس ، لیبی ، مصر ، اسراییل ، سوریه ، لبنان ، اردن ، ایران ، عراق ، کشورهای عضو شورای همکاری و یمن ) .معتقدیم کشورهای سودان ، اتیوپی و سومالی نیز می باید هر چند به طور خلاصه ، مورد بحث و تحلیل واقع شوند ، زیرا اهمیت استراتژیک و سیاسی انها همان طور که اشاره شد عمدتا از چنبه جغرافیای نظامی است . نظر هب تحولات استراتیژک واقع در مدیرتانه شرقی ، قفقاز و آسیای مرکزی ، یونان ، روسیه و چین همگی بازیگران مهمی هستند اما این که آنها را در محدوده شمول تعریف خاورمیانه قرار دهیم ، درست نیست . افغانستان ، هند ، پاکستان ، سودان و ترکیه می باید در این چارچوب قرار گیرند . همان گونه که کشورهای تولدی کننده انرژی دریای خزر نیز می باید در این مجموعه گنجانده شوند ( آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان ) . با توجه به موقعیت گرجستان و ارمنستان اینها نیز می باید در تعریف خاورمیانه بگنجند اما وارد هیچ گونه بحث مشروحی در خصوص دیگر کشورهای اسیای مرکزی ( ازبکستان ، تاجیسکتان و قرقیزستان ) نمی شویم اگر چه آنها در نقشه ای که ما از خاورمیانه جدید ترسیم می کنیم مشاهده می شوند و گایه نیز به انها اشاره می کنیم . وارد کردن هند و پاکستان در این تعریف برانگیزنده پرسشی در مورد تعریف جنوب آسیاست . ما در این تحلیل ، کشورهای بنگلادش ، نپال و سریلانکا را شامل ندانسته ایم زیرا در ان صورت برخی از کشورهای جنوب آسیا چنین استدلال خواهند کرد که برمه ( میانمار ) و حتی ثبت باید در یک تعریف فراگیر از جنوب آسیا قرار گیرند .

معتقدیم دقیق ترین راه برای توصیف منطقه مورد مطالعه این پژوهش ، خاورمیانه شامل شمال افریقا ، ترکیه ، سودان و شاخ آفریا ف ماوراء قفقاز ، اسیای مرکزی ، غربی و جنوب آسیاست اما این تعریف هنوز بسیار بد قواره می نماید . از این رو تصمیم گرفته ایم کلیه کشورهای فوق و آن گروه از کشورهایی را که در زیر عبارت خاورمیانه بزرگ قرار می گیرند در تعریف جای دهیم می دانیم که این تعریف از جانب برخی تحلیلگران چندان جالب تلقی نخواهد شد اما تعریف برگزیده عده ای از جغرافیدانان که بدین منظور گرد امده بودند تا تعریفی مورد اجماع بدست دهند همین تعریف بود و



خرید و دانلود تحقیق در مورد خاورمیانه


رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 43 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار

تاریخچه : تاریخچه به کارگیری رویکرد رفتاری را می توان به سه بخش تقسیم کرد. جزء اصلی رویکرد رفتاری شرطی سازی کلاسیک یا شرطی سازی پاسخگو نام دارد که بر پایة کارهای پاولف (1940) و هال ( 1943) مبتنی است (ساعتچی ، 1379) کاربرد اصلی شرطی سازی کلاسیک در روان درمانی اصطلاحاً رفتار درمانی نامیده می شود (شفیع آبادی 1378) و پیگیری جریان رشد رفتار درمانی و یا تاریخچه آن شبیه تعقیب رودخانه‌ای است با انشعابات فراوان که از پایین به طرف سرمنشأ در حرکت است . چون جریانهای زیادی به این رودخانه ملحق می شوند. بعد از مدتی تشخیص اینکه کدام جریان اصلی رودخانه است مشکل می شود ( کورسینی 1973، ترجمة شفیع آبادی 1378).ذیلا به چند مورد از این جریانها اشاره شود.

یکی از این جریانها انزجار درمانی نام دارد. کانترویچ (1929) اغلب بعنوان اولین استفاده کننده از این رویکرد مبتنی بر یافته های آزمایشگاهی معروف است . او با بکارگیری مدل شرطی سازی متقابلی بیمار الکلی را درمان کرد. بدین ترتیب که الکل را با شوک قوی الکتریکی همراه کرد و موجب ایجاد بازتابهای امتناع بدنی و تنفر از الکل شد (کورسینی ، 1973).

دومین جریان بوسیلة کسانی شکل گرفت که تلاش کردند تا سیستم های گسترده نظریة شخصیت و رواندرمانی را در چارچوب نظریة یادگیری بیان کنند. برجسته ترین تلاشها در این حیطه بوسیلة دولارد میلر ( 1950) صورت گرفت (کورسینی ، 1973) آنها که سعی کرده اند نظریة روانکاوی را در قالب واژه های یادگیری به کار گیرند معتقدند که رفتار نوروتیک بریک کشمکش عاطفی ناآگاه مبتنی است که معمولا از دوران کودکی سرچشمه می‌گیرد . به اعتقاد آنها کشمکشهای روان نژندی به وسیلة والدین و در موقعیتهای تغذیه،آموزش نظافت ، آموزش جنسی و … آموزش داده می شود و کودکان آن را فرا می گیرند ( شفیع آبادی ، 1378).

جریان دیگری که بنظر می رسد بطور مستقیم به توسعه درمان مبتنی بر نظریة یادگیری منجر شده است «نوروز تجربی » نام دارد. این امر اولین بار بوسیلة بارلوف ( 1927) و در آزمایشات انجام شده بوسیلة وی بر روی سگها گزارش شده است که در نتیجة ایجاد مشکل برای تمییز محرکهای شرطی آزار دهنده و خوشایند ، رفتارهای عجیب و غریبی مانند امتناع از ورود به آزمایشگاه یا رفتارهای تهاجمی در سگها بوجود آمد. دیگر روشهایی که موجب بوجود آمدن رفتار آشفته می شود عبارتند از : تاخیر تقویت (گات،1944) ،تغییر سریع محرکهای شرطی منفی و مثبت (لیدل ،1934 ) . محرک آزار دهنده ای که رفتار شرطی شده را متوقف می کند ( دیمینک و دیگران ، 1939) و محرک آزار دهندة‌ که به تنهایی بکار می رود ( ولپی ، 1958) ؛ (مایر ، 1949) (کورسینی ، 1973).

چهارمین جریانی که در تاریخچه رفتار درمانی اهمیت خاصی دارد ( به کار ولپی (1958) بر می‌گردد که با بکارگیری شیوه های شرطی سازی تقابلی یک رویکرد جدید به درمان ایجاد کرد. براساس شرطی سازی تقابلی ، ولپی سعی کرد پاسخ هایی را در انسان بیابد که بتواند از آنها برای بازداری اضطراب استفاده کند . برهمین اساس استفاده از آرمیدگی عمیق برای جلوگیری از اضطراب مبنای حساسیت زدایی منظم شد ؛ استفاده از پاسخ های جسورانه برای جلوگیری اضطراب اجتماعی مبنای جرات آموزی شد و استفاده از انگیختگی جنسی برای جلوگیری از اضطراب مبنای رویکردهای جدید به درمان جنسی شد ( پروچاسکا و نورکراس 1999، ترجمة‌سید محمدی ؛ 1381).

دومین جزء رویکرد رفتاری ، شرطی شدن عامل ( کنش گر) نام دارد. این جزء مبتنی بر کارهای اسکینر (1953) است و در مواردی که آن را در عمل بکار می گیریم به آن تغییر و اصلاح رفتار گفته می شود (ساعتچی ، 1379) .اسکینر که کارهایش بیشتر در زمینه قانون اثرثرندایک است . از مهمترین پیشروان رفتارگرایی است . او در سال 1930 پیش فرضیهایی را مطرح کرد که تا چهل سال بعد افکارش را به خود مشغول داشت .اسکنیر اصول شرطی شدن فعال ، یا وسیله ای را که در قالب قانون اثرثرندایک مطرح شده بود توسعه داد و باردیگر براثرات پاسخ تاکید کرد (شفیع آبادی ، 1378) .

سومین و تازه ترین جزء رویکرد رفتاری که پیشینه و رهبری چندان روشنی ندارد ، آن دسته از رفتارگرایانی را معرفی می کند که بسیار مایل هستند برای ایجاد تغییر در رفتار از تبیین ها و فنون شناختی استفاده کنند. این درمانگران که به رفتارگرایان شناختی معروف هستند از روشهای گوناگونی چون توقف فکر ، بازسازی شناختی ، و مسئله گشایی منظم استفاده می کنند. البته مرز مشخصی برای متمایز کردن درمان شناختی – رفتاری از درمان شناختی وجود



خرید و دانلود  رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار


تحقیق در مورد خاک 14 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

فرسایش بادی و وزش گرد و غبار مرسوم ، بر زمین هایی که مورد خاکورزی گندم زمستانه- آیش تابستانه ، در واشنگتن شرقی ایالات متحده آمریکا قرار دارند، باروری خاک را کاهش می دهند و می توانند با کیفیت نامطلوب هوا همکاری کنند.خاکورزی حفاظتی در طول آیش، برای کاهش دادن فرسایش و گرد و غبار شناخته شده است ،اما خاکورزی سنتی(CT) هنوز بر بیش از 80 درصد زمین های این منطقه به کار برده می شود. این مقاله نتایج اقتصادی یک دوره 5 ساله (سال های زراعی 1995 تا 1999 ) سیستم خاکورزی را که در منطقه لیند واشنگتن پژوهش شده است، در سایت کشاورز جوان گزارش می دهد. میانگین بارش سالانه پایگاه 224 و خاک لومی سیلتی شانو ( سیلتی زبر، مخلوط شده، فوق العاده فعال، مرطوب Xeric Hapolcambids ) است. سیستم های خاکورزی هستند: 1- خاکورزی سنتی(CT )-2-حداقل خاکورزی: (MTکشت و علف کش ها)،3- حداقل خاکورزی تاخیری:(DMTعلف کش ها وکشت تاخیری).

محصول دانه ای گندم در میان این سال ها بین 79/1 تا 20/5 در هکتار برآورد شده است. اما بین محصول دانه ای سیستم های خاکورزی در هر سال یا هنگام تحلیل میان سال ها اختلافی وجود ندارد. سیستم خاکورزی ، به طور اقتصادی ، بر اساس برگشتی بازار نسبت به هزینه های کل تولید مشابه بودند، اما DMA از CT براساس برگشتی بازار نسبت به هزینه های متغیر ، سود آوری کمتری داشت (البته این سودآوری کمتر، چندان محسوس نبود).تحلیل گران اقتصادی نشان می دهند که هیچ کمک مالی مورد نیاز نمی باشد تا تولیدکنندگان را برای تغییر از شیوه سنتی به شیوه آیش با شخم کمتر ترغیب کند، زیرا این سیستم ها در مجموع سود آور هستند. چون هیچ طعمه و دلیل اقتصادی بلند مدت و کوتاه مدتی برای تبدیل کردن CT به MT ( که خاک را حفظ می کند) وجود ندارد، این یک راه حل پیروزمندانه و موفقیت آمیز برای کشاورزان و محیط زیست می باشد.

هنگامی که مساحت زمین تحت آیش تابستانه(بهاره) در آمریکا در طول سه دهه  گذشته کاهش پیدا کرد، تناوب گندم-آیش زمستانه(پاییزه)، سیستم مسلط و عمده کاشت در مناطقی که بارندگی سالانه یک متر از 350 میلیمتر دارند، باقی ماند. در ایالت واشنگتن شرقی و مناطق شمال مرکزی ، آیش بهاره- گندم پاییزه ، سیستم مسلط و عمده کاشت بر تقریبا 2 میلیون هکتار می باشد. کشاورزان در گریت پلین شمالی به طور مشخص فرسایش بادی را در زمین های آیش شده کاهش دادند با پذیرفتن سیستم خاکورزی کمینه (MT) و تمرین سیستم های بدون خاکورزی و شواهد تازه ای کاهش مشابه را در فرسایش بادی و تحمل در برابر گرد و غبار باد در پاسیفیک نوثوست نشان می دهد. مرکز اطلاعات خاکورزی حفاظتی(CTIC) گزارش داد که کشاورزان در ایالات های گریت پلین غربی و پاسیفیک روش های MT و بدون خاکورزی را بر 34 درصد زمین های زراعی به کار بردند. اگرچه در ایالت واشنگتن فقط 26 درصد زمین های زراعی در روش MT و بدون خاکورزی بودند.

در واشنگتن شرقی- مرکزی که بارش سالانه معمولا بین 150 تا 300 میلی متر است، حتی آیش MT کمیاب است. برای مثال ، در حومه آدامز قلب منطقه گندم- آیش واشنگتن ، خاکورزی سنتی هنوز بر 88 درصد زمین های زراعی به کار برده می شود. بیشترین مطالعات اخیر اقتصادی روش های بدون خاکورزی و MT در سیستم گندم- آیش به منطقه گریت پلین آمریکا و پریریس کانادا مربوط می شود. بازنگری این کار نشان داده است که سودبخشی مرتبط به این سیستم های خاکورزی در مناطق نسبتا کم آب، با تغییر موقعیت تغییر کرده است، اگرچه کاهش خاکورزی عمدتا برگشتی خالص را افزایش می دهد وقتی شدت کشت زراعتی هم افزایش یابد. وقتی پیشنهاد این سیستم ها برای خاک و هوا مفید تشخیص داده شدند، برخی پژوهشگران گزارش دادند که برای روش بدون خاکورزی هزینه تولید بالاتر است. اسمیت و همکارانش گزارش دادند که حضور غیر قابل کنترل علف های هرز در روش بدون خاکورزی در مناطق نسبتاکم آب می تواند به طور عمده هزینه علف کشی و تولید کل را با ببرد.

اگرچه پژوهش های اخیر کشاورزانی که روش بدون خاکورزی را در یک منطقه نسبتا کم آب واشنگتن شرقی آزمایش کرده اند، آشکار می کند که هزینه ی تولید آنها برای کشت هایی که بذرپاشی آنها در بهار انجام می شود کمتر از روش CT بوده است. خاکورزی سنتی که در طول آیش به کار برده می شود شدید است و اغلب خاک را نسبت به فرسایش آسیب پذیر می کند.کمبود پس مانده های گیاهی،کلوخه و زبر خاک بر سطح خاک می تواند یک تهدید فرسایش بادی خطرناک را به وجود آورد و مطرح سازد. سیستم خاکورزی حفاظتی در پاسیفیک نوثوست عموما ابزار بدون برگردان را به کار گرفت مانند تیغه پهن V شکل برای خاکورزی مقدماتی بهاره ، به همراه استفاده از علف کش ها به جای یک یا دو عملیات خاکورزی. این کار مقادیر بیشتری پس مانده های سطحی و زبری خاک را در طول آیش در مقایسه با روش CT حفظ می کند. لی خبر داد که ذرات گرد وغبار معلق که 10 میکرو متر (PM-10 و کوچک تر بودند در اسپوکان ایالت WA به 31 تا 54 درصد کاهش خواهند یافت، اگر خاکورزی حفاظتی یا روش بدون خاکورزی جایگزین آیش بهاره سنتی شود.

هر دو منطقه اسپوکان و تری سیتیز اوربان در مواجهه با استانداردهای دولتی کیفیت هوا برای PM-10 در چندین مورد رد شدند. یکی از این موارد، در طول یک توفان غبار (شن) بزرگ در 25 سپتامبر 1999 بود، وقتی که PM-10 به 405 میکرو گرم رسید که تقریبا سه برابر استاندار مجاز ملی 150 می باشد. در آن روز، در تصادف چند اتومبیل در نزدیک پندلتون هفت سرنشین کشته و22 نفر مجروح شدند. بله ، تخلف از فرمان استاندارد های دولتی کیفیت هوا، که نمایندگان کیفیت هوا طرح ها را گسترش می دهند تا این مشکل را حل کنند.



خرید و دانلود تحقیق در مورد خاک 14 ص


روابط عمومی زندان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

انطباق مددجویان با خانواده و جامعه یکی از مراحل اساسی اصلاح وتربیت است

 

سهراب سلیمانی مدیرکل زندانها واقدامات تامینی وتربیتی استان تهران دربین کارکنان کانون گفت:انطباق مددجویان با خانواده و جامعه یکی از مراحل اساسی اصلاح وتربیت است و باید همسو با سایر اقدامات از طریق مصاحبه های تخصصی ،مشاوره با خانواده ،دعوت از نهادهای اجتماعی این فعالیت ارتقاءیابد. به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان تهران ، در ابتدا این افتتاحیه، نشستی با حضور سهراب سلیمانی مدیرکل زندانها ی استان تهران ،مرتضی درویش معاون اداره کل ، لطف اله محسنی مدیرکانون ، علی رستمی معاون بازپروری و محمود آیت معاون قضایی کانون ، وجمعی از کارکنان در سالن کنفرانس کانون برگزار شد . بنا بر این گزارش در ابتدا این نشست ،محسنی گزارشی ازوضعیت وروند بازسازی کانون را دراختیارسلیمانی قرارداد و درخصوص برنامه های ایام عیدنوروز وپرکردن اوقات فراغت بچه ها گفت: باتوجه به وضعیت روحی و روانی مددجویان درآغازسال جدید تلاش شده است تا باایجاد برنامه های شاد و متنوع ومسابقات ورزشی مختلف ایام خوب وخوشی برای آنها فراهم گردد و ازدلگیرشدن آنها جلوگیری بعمل آید و این بچه ها نیز بتوانند فرا رسیدن بهار طبیعت را همچون سایرین جشن بگیرند و شادباشند . سپس سلیمانی در ادامه این جلسه گفت : حل مشکلات مددجویان که بعنوان امانتی در نزد ما هستند بدون شناخت علل آن امکان پذیر نیست، توجه به تمامی ابعاد زندگی این عزیزان از اهمیت خاصی در بازپروری آنها دارد که از همان بدو پذیرش باید به آن توجه شود و بعداز تکمیل پرونده شخصیتی که خوشبختانه به خوبی در حال انجام است و بعداز شناخت استعدادها به کارگاها و مراکز آموزشی مستقر در کانون معرفی شوند . وی افزود :از اینکه در حال حاضر همه مددجویان کانون در بخشهای آموزشی مشغول هستند به نحویکه حتی یکنفر بیکار نیست یک رمز موفقیت در این عرصه است اما باید سعی شود این آموزشها گستردگی بیشتر پیدا کند سپس واحد پذیرش وتشخیص (قرنطینه)کانون طی بازدیدی افتتاح گردید.

ضیائی معاون حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان در دیدار تصویری با مدیر کل و مسئولین روابط عمومی زندانهای خوزستان: نقش روابط عمومی ها در فرهنگ سازی و تحقق اولویتهای سازمانی مهم و تعیین کننده است

اولین نشست مشترک مسئولین روابط عمومی زندانهای استان خوزستان با اداره کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان زندانهای کشور از طریق ویدئو کنفرانس به ریاست علوی مدیر کل زندانهای خوزستان در محل سالن ویدئو کنفرانس این اداره کل برگذار شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان در این نشست که در جمع راستی معاون اجرائی –قضائی و اصلاح و تربیت اداره کل، شیرازی مسئول روابط عمومی اداره کل و مسئولین روابط عمومی زندانهای تابعه استانترتیب یافت، مدیر کل زندانهای استان خوزستان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل اولین نشست مشترک مسئولین روابط عمومی های این اداره کل با روابط عمومی ستاد سازمان از طریق ویدئو کنفرانس، این اقدام را در راستای اولویت توسعه انفورماتیک و استقرار فن آوری نوین و انتخاب روابط عمومی اداره کل زندانهای استان خوزستان بعنوان روابط عمومی برتر دانست.مدیر کل زندانهای خوزستان گفت: ‌با تعریف چشم انداز و افق توسعه دستگاه در پرتو اولویتهای دهگانه سازمانی و تعیین اهداف و سیاستهای هر حوزه ،شاهد اطلاع رسانی هدفمند و منطبق بر اولویتهای سازمانی و شفافسازی ساز و کارها از ناحیه روابط عمومی اداره کل بودیم و در کنار این برنامه ریزی ها ما سال سرشار از توفیقی را سپری نمودیم که انتخاب اداره کل زندانهای خوزستان به عنوان اداره کل برتر در شاخص ارزیابی شاخصهای عمومی و اختصاصی،اداره کل برتر در امر طرح تکریم ارباب رجوع در بین دستگاههای قضائی و امنیتی، اداره کل موفق در امور آموزش و سواد آموزی و در نهایت انتخاب شایسته روابط عمومی اداره کل زندانهای خوزستان بعنوان روابط عمومی برتر در سطح کشور مبین توجه خاص این اداره کل در برنامه ریزی های مؤثر در جهت دستیابی به اهداف تعیین سازمانی است.وی افزود : روابط عمومی نقطه تعامل و ارتباط هر سازمان با جامعه و سازمانهای مختلف است و انتظار داریم همکاران این بخش با تلاش و سعی وافر روز به روز به موفقیتهای بیشتر نائل آیند و به وضع فعلی راضی نباشد تا تحرک ،‌جنبش و جوش و پویایی بر مجموعه همیشه حاکم باشد .علوی با مهم معرفی کردن جاگیاه روابط عمومی یاد آور شد: روابط عمومی و اطلاع رسانی،اگر بطور دقیق و شایسته مورد توجه و اهتمام قرار گیرد، استقرار فرایند تحول و توسعه پایدار به نیکی محقق میگردد .مدیر کل زندانهای خوزستان فن آوری اطلاع رسانی و مدیریت خبر را ابزاری مؤثر در توفیق سازمان معرفی و گفت: در کشور بحث اطلاع رسانی در راستای توسعه و تعمیق خدمت رسانی به مردم مطرح است واطلاع رسانی هدفمند از خدمات دولت خدمتگذار و مسئولین موجب رضایتمندی مردم و حفظ دستاورد ها و ارزشها خواهد شد.وی ضمن تأکید بر حساسیت کار روابط عمومی در زندانها، افزود : روابط عمومی میتواند با انتقال صحیح و متین نقطه نظرات مدیریت و سیاستهای جامع و کلان دستگاه، و همچنین نظرات و پیشنهادات و انتقادات راهبردی و کاربردی منابع انسانی، مدیریت مشارکتی را کیفیت و با انتقال تجریبات و دستاردهای ارزنده، فرایند کار را ارتقاء بخشد.وی در خاتمه ضمن ارائه دو پیشنهاد مبنی بر انجام جلسه دیدار مسئولین روابط عمومی ادارات کل زندانهای کشور با مدیر کل روابط عمومی این سازمان از طریق ویدئو کنفرانس و تشکیل شورای منطقه ای روابط عمومی های زندانهای کشور با هدف تقویت جایگاه این واحد و غنی سازی برنامه های عملیاتی آن، حمایت و ارائه راهکارهای کاربردی و مؤثر حوزه ریاست و روابط عمومی ستاد سازمان در تقویت جایگاه روابط عمومی ها و اجرای طرح سخت ،دشوار و ارزشمند انتخاب روابط عمومی های برتر و فعال استانها که در آن اداره کل زندانهای خوزستان نیز بعنوان روابط عمومی برتر معرفی و انتخاب شد را مرهون هدایت مؤثر سازمان و تلاشهای مجموعه کادر روابط عمومی ستاد اداره کل و زندانهای تابعه استان خاصه مسئول روابط عمومی این اداره کل دانست و از این اقدام ارزشمند و مؤثر روابط عمومی ستاد سازمان در پویائی افزونتر روابط عمومی های استانها تقدیر نمود.ضیائی معاون مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی ستاد سازمان زندانهای کشور نیز در این نشست مشترک که از طریق ویدئو کنفرانس ترتیب یافت، ضمن ابراز خرسندی از برقراری این جلسه، اداره کل زندانهای خوزستان را از جمله استانهای مهم و حساس کشور است عنوان و مدیر کل زندانهای این استان را از مدیران سخت کوش، پویا و خوش فکر معرفی و از توفیقات بدست آمده این استان طی سال ٨٦ که مورد اشاره مدیر کل زندانهای استان نیز قرار گرفت، ابراز خرسندی نمود و عنوان کرد: کار در خوزستان از حیث جغرافیایی و منطقه ای دشوار ، مهم و حساس است و با شناختی که مرکز از مدیریت استان دارد، حسن مدیریت منابع انسانی در استان موجب پیشتازی و توفیق خوزستان در ابعاد مختلف گردیده است. ضیائی همچنین ضمن تبریک انتخاب اداره کل زندانهای استان خوزستان بهمراه ادارات کل زندانهای تهران و گیلان، بعنوان روابط عمومی برتر سازمان که تقدیر ریاست محترم سازمان را نیز بدنبال داشته است، این توفیق را متأثر از نگرش و حمایت مؤثر مدیر کل زندانهای استان و ایجاد فرصت فعالیت و کار و همچنین توان شیرازی مسئول روابط عمومی استان در انجام کارها و شناخت وظایف یاد کرد و خاطر نشان ساخت: روابط عمومی اداره کل زندانهای خوزستان توان خوبی را برای انجام وظایف داراست و این توان را آراسته به دو شاخص تلاش در اصلاح امور و خوش فکری پای کار آورده است.وی بحث تبلیغ و اطلاع رسانی توسط روابط عمومی را در سازمان زندانها، بحثی تخصصی،سخت و دشوار دانست و افزود:بحث خبر رسانی و غنی سازی افکار عمومی چه در بعد درون سازمانی و چه برون سازمانی نیازمند درک و شناخت مناسب از بایدهای نبایدهای مرتبط با کار است و مهمتر از آن اینکه این خبر رسانی و انعکاس ساز و کار ، سیاستها و اهداف بر اساس اولویتهای کلان سازمانی و در همان راستای انجام پذیرد.باید در بحث اطلاع رسانی درون و برون سازمانی با هدف همراه سازی عزم، اراده و همت مجموعه در تحقق اولویتها، فرهنگ سازی خوب انجام شود و در این صورت میبینیم که دستاورد کار شیرین و ثمر بخش خواهد بود و قطعً در این فرهنگسازی روابط عمومی ها نقش محوری و نهائی را برعهده دارند. معاون حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان زندانهای کشور حضور روابط عمومی را در ابعاد مختلف به ویژه در زمینه اولویتهای سازمانی و خاصه بحث کاهش آسیب رفتارها و تکنولوژی و فن آوری نوین که اهمیت افزونتری را نسبت به دیگر اولویتها دارا یند ، بسیار کارساز برشمرد.وی در ادامه به برنامه های این اداره کل در تعالی جایگاه روابط عمومی ها و تبیین نقش و تأثیر آن در رشد و پویائی مجموعه اشاره کرد و گفت: ما درسال گذشته مترصد به اقدامی در سازمان شدیم که بواسطه آن روابط عمومی های استانها برای کار کوشش خود را افزایش دهند و پویائی در فعالیت آنها افزونتر گردد.اجریا طرح ارزیابی عملکرد روابط عمومی ها و انتخاب روابط عمومی های در محورهای برتر، عالی، خوب، متوسط و ضعیف نیز بر همین مبنا بانجام رسید.اقدام دیگر سازمان در این خصوص ایجاد پست روابط عمومی در ستادهای اداره کل بود که تا حصول نتیجه آن را دنبال خواهیم نمود و در این رابطه توفیقات خوبی را داشته ایم. وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در سال نوآوری و شکوفایی ، شاهد ابداعات و دستاوردهای خوبی از استان خوزستان باشند.راستی معاون اجرائی – قضائی و اصلاح و تربیت زندانهای خوزستان هم در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت انتخاب روابط عمومی زندانهای استان بعنوان روابط عمومی برتر ادارات کل زندانهای کشور، این دستاورد را مرهون تلاشهای گروهی مسئولین روابط عمومی زندانهای تابعه استان با مدیریت مؤثر مسئول روابط عمومی زندانهای استان و حمایتهای شایسته مدیر کل زندانهای خوزستان دانست. وی با برشمردن اقدامات جاری در زندانهای خوزستان به دستاوردهای مهم این اداره کل در سطح کشور اشاره کردو گفت مسئولیت در حفظ این دستاورد بسیار سنگین و دشوار است.راستی گفتن از زندان را تبلیغ زندان و نگفتن از خدمات آنرا ظلم به کارکنان و تلاشش های آنان معرفی کرد و افزود: روابط عمومی چشم و گوش مدیریت و مجموعه است ، باید معایب و محاسن را بخوبی ببیند و منعکس کند تا بازتاب کار شفاف و زیبا باشد. گفتنی است در ادامه این جلسه مسئولین برتر روابط عمومی زندانهای تابعه استان معرفی و آقایان امین سبحانی مسئول روابط عمومی زندان کارون، سید حسن موسوی مسئول روابط عمومی زندان سپیدار، سید حسین شمس زاده مسئول روابط عمومی کانون اهواز، یونس علقمی مسئول روابط عمومی زندان آبادان، مهدی عسگری مسئول روابط عمومی زندان ماهشهر که در شاخصهای مورد نظر به عنوان برتر اتخاب شده بودند، لوح تقدیر و جوایز خود را در حضور معاون حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان که از طریق ویدئو کنفرانس ناظر این آئین بود و مسئولین ستادی اداره کل زندانهای استان ، از دست مدیر کل زندانهای استان دریافت داشتند.همچنین در این جلسه رسماً طرح خبررسانی الکترونیکی تمامی مسئولین روابط عمومی زندانهای تابعه استان خوزستان رسماً آغاز شد.



خرید و دانلود  روابط عمومی زندان


دانلود مقاله روانشناسی نوجوانان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

روانشناسی نوجوانان

عنوان فهرست مطالب صفحه

مقدمه

تعریف

خصوصیات وتغییرات دوران نوجوانی

خصوصیات عاطفی

رشد اعضاء ووضع غدد وهورمونها

ویژگی های اجتماعی

هویت نوجوان

تغییرات جنسی در پسران ودختران

آشکار شدن غریزه جنسی

مشکلات واختلالات دوران نوجوانی

مشکلات فرهنگی

لغزش جنسی

اختلالات عاطفی

راههای مراقبت نوجوانان

مراقبت جسمی

مراقبت عاطفی

توصیه های برای کاهش

مشکلات شخصیتی ـ خانوادگی و مذهبی

مقدمه

نوجوانان وجوانان نقش مهم وتعیین کننده‌ای درساختن جامعه به عهده دارند لذا شناخت ویژگی‌های نوجوانان می‌تواند کمک شایانی به والدین ‚ مربیان ‚ مسئولان درنحوه برخورد‌ انها بکند. یک بررسی دراواخر دهه 50 واوائل دهه شصت در آمریکا نشان دادکه جوانان والدینشان رامهم ترین عامل مؤثر درزندگی خود می‌دانند. درکنار آن ده عامل مؤثر دیگر همچون معلم‚‌مربی ‚‌و… قراردارند دوران نوجوانی یک مرحله انتقالی برای کودک ووالدین محسوب می شود مادیگر با یک کودک روبه رونیستیم بلکه با یک جوان یا نوجوان مواجهیم بنابراین باید روشهای انطباقی ‚‌ارتباطی وواکنشی خود را تغییر دهیم . والدین باید از رفتار طبیعی یک نوجوان آگاه باشند نوجوان به اقتضای سن خود دارای رفتارهای طبیعی هستند وآنها که دارای اختلال هستند ‚ مشاور وروانشناس نیاز دارند . رابطه خوب وکنار آ‌مدن با نوجوان راحکم هنر می دانند هنری که لازمه‌اش طی مسیر هوشمند برای پدرومادران هست ومانند هر هنر دیگری تنها با تمرین وپشتکار می‌توان مهارت لازم را بدست آورد . کلید رفتار نوجوان / دکتر فونتل /

فصل اول : تعریف

نوجوانی دوره‌ای است حدفاصل میان کودکی وبزرگسالی حدود وهمچنین طول مدت آن چندان مشخص نیست و بسته به افراد وجوامع گوناگون متغیر است . شروع آن که همراه بلوغ جنسی است . می‌توانیم بگوییم دوره نوجوانی از 12 تاتقریباً 18 الی 21 سالگی به درازا می‌کشد . نوجوانی معلول عوامل وتغییرات درونی است ‚‌یا زائیده عوامل وشرایط بیرونی . به عبارت روشن‌تر این دوره از زندگی را که نوجوانی نام دارد باید تغییرات ویژه‌ای بدانیم که ناشی از تغییرات گوناگون ودخالت عوامل گوناگون درتعیین هستی وسازمان یافته فرد هست یاتنها چارچوب مرحله زمانی ساده است که در آن تجربیات فرد برحسب سن ‚ موقعیت ‚‌شرایط اجتماعی‌اش شکل می گیرد . تقریباً تاقرن نوزدهم تعریفی بهتر از تعریف ارسطو درمورد نوجوانی دیده نمی‌شود . ارسطو از صفات وخصوصیاتی نام برد که نوجوانان را از بزرگسالان متمایز می‌کند این بیشتر ناشی از کمبود تجربه در نوجوانان است تاساختمان بدنی وفیزیولوژیک آنها .

1ـ دکتر حسن احدی . دکتر نیک چهرمحنی /1374 / چاپ پنجم / روانشناسی رشد

نوجوانی دوره انتقال ازکودکی به بزرگسالی است ‚ انتقال از اخلاق دیگر پیرو به اخلاق خود پیرو . دنیای بزرگسالان ازنوجوانان توقعات زیادی دارد که نمی توان با تخیلات و رفتارهای دوره کودکی پاسخگوی آنها بود. این دوره را عده‌ای تولد دوباره نامیده‌اند ‚ زیرا دگرگونیهای عمیقی درشخصیت نوجوان پدیدار می‌گردد. فرد نه کودک است ونه بزرگسال ‚‌اما برای مرحله بزرگسالی آماده می‌شود با تمام توان می خواهد به سمت کمال قدم بگذارد که این حرکت وجهش با اشتباهات ولغزشهای بسیاری همراه است. ازلحاظ بدنی سرعت رشد قد دراین سن افزایش می‌یابد ‚ دستگاههای تولید مثل کامل می گردد وغدد داخلی بخصوص هیپوفیز ‚‌تیروئید ‚ غده‌های جنسی وغده های فوق کلیوی هورمونهای راترشح می‌کند .همزمان با این تحولات ‚‌تحول احساسات وعواطف نیز شکل جهش واقعی به خود می‌گیرد . ازلحاظ فکری دوره نوجوانی شروع دوره تفکر انتزاعی یا عملیات منطق صوری است . نوجوان در این دوره عملیات ذهین خود راوسعت می‌بخشد وعلاوه برمنطق عیین ‚‌براساس فرضیات نیز ‚‌استدلال واستنتاج می‌نماید وبه آزمودن جنبه‌های عملی ایده‌آل‌ها و حقیقت فرضیه‌ها درمقابل واقعیت خارجی ونظریه های دیگران می‌پردازد . مسائل نوجوانان وجوانان

محمد خدایاری فرد

چاپ سوم / 1373/کلینی

مرحله نوجوانی از 12 تا 18سالگی است . که این مرحله ‚‌مرحله بحرانی است . کودک با بسیاری از احساسها ونگرشها ‚‌مهارتها ووابستگی ها اوائل زندگی‌اش وارد مرحله نوجوانی می‌شود ومعمولاً ازوی انتظار می رود که مانند مردی مسئول ازاین مرحله بگذرد وبه دنیای بزرگی قدم بگذارد . دوره نوجوانی آخرین مرحله رشد فرزندانمان است که طی آن والدین ومربیان می توانند فعالانه آنها را یاری کنند . یکی از مهمترین منابعی که می توان درجریان نوجوان تقویت کرد احساس ارزشمند بودن است . این نیرو ممکن است همیشه در درون نوجوان باشد زمانی که این نیرو در وجود او حضوری قوی داشته باشد و وی مکانیزمهای ایمن نگه داشتن آن را بشناسد می تواند در زندگی به آن تکیه کند.

روشهای تقویت عزت نفس درنوجوان

دکتر هریس کلمز . آمینه کلارک . ترجمه / پروین علیپور / 1380

پس از طی مرحله کودکی که خود شامل مراحل قابل تفکیکی است دوران نوجوانی فرامی رسد . دوره نوجوانی مرحله حذفاصل بین کودکی وجوانی ذکر شده است دوره‌ای بظاهر گناه ولی مهم وحساس . تغییراتی که در بعضی روایات اسلامی نوشته شدهاست حدث است . حدث به معنی تازه ‚‌نورسیده جدید و جمع آن احداث است وکسی که کم سن است می گویند وگاهی از آن به تعبیر شباب خوانده می شود . سن بلوغ تا سن 30 سالگی را سن شباب خوانده می‌شود که دوران نشاط وبرافروختگی و آغاز زندگی است والبته بهترین تغییر همانست که روانشناسان ‚ مربیان تربیتی ازآن بهره گرفته اند وآن اصلاح « نوجوانی » است.

دکتر علی قائمی /1373/ص23ـ 24

سنین نوجوانی وجوانی در دیدگاه ها ونظریات مختلف متفاوت است اما معمولاً بین 12 تا 25 سالگی راشامل می‌شود . این دوره از نظر تربیت دوره نسبتاً دشوار زندگی ویکی از بحرانی‌ترین مراحل آن می باشد وبابلوغ جنسی همراه است . به بیانی دیگر بلوغ جریانی است که زمینه‌اش از بدو تولد شروع می شود ونوجوانی پایان بسیار طولانی و بسیار پیچیده آن است که ضمن آن نوجوان هویت فردی را جدا از هویت خانوادگیش پایه ریزی می‌کند .

نوجوانی دوره انتقال از کودکی به بزرگسالی است . انتقال از اخلاق دیگر پیرو به اخلاق خود پیرو. دنیای بزرگسالان از نوجوانان توقعات بسیاری دارد که نمی توان با رفتارها وتحلیل‌های دوره کودکی پاسخگوی آنها بود . این دوره را عده‌ای تولدی دوباره نامیده‌اند . زیرا دگرگونیهای عمیقی در شخصیت نوجوان پدید می آید . فرد نه کودک است نه بزرگسال . اما برای مرحله بزرگسالی آماده می شود وبا تمام توان می خواهد به سمت کمال قدم بگذاردواین حرکت با جهشها ولغزشهای بسیار همراه است.

ازلحاظ مذهبی ‚ نوجوان می خواهد براساس تفکر وبرهان عقلی ودلایل منطقی مطالب ومسائل مذهبی را بررسی وقبول نماید.

نوجوان به دنبال اثبات نمودن یک هویت مستقل شخصی است ‚‌کوتاه ‚‌بلند ‚‌زشت یازیبا . دختر یاپسر ‚ بدقواره یا خوشقواره و این اثبات هویت وتداوم هویت شخصی درسازندگی شخصیت نوجوان نقش اساسی دارد.

مسائل نوجوانان وجوانان / محمد خدایاری فرد / چاپ سوم / 1373/کلینی

نوجوانی به عنوان دوره‌ای از زندگی به راههای گوناگون قابل تعریف وتوصیف است دررابطه با رشد جسمانی ‚‌دوره نوجوانی زمانی آغاز می‌شود که اولین علائم بلوغ جنسی ظاهر گرددوزمانی خاتمه می‌یابد که رشد جسمانی تقریباً متوقف شده باشد که درحدود هفده یا هجده سالگی است.

دوره نوجوانی در رابطه با پاسخ به نیازهای اجتماعی نیز قابل توصیف است که از تمایل جنس مخالف آغازگشته ونشانه آن علائم ونشانه‌های جنسی است وزمانی خاتمه می‌یابد که فرد به استقلال مالی واجتماعی رسیده ونیازش به والدین خویش ناچیز گردد.

ص25 روانشناسی نوجوانی / دکتر سیاوش خلیلی / 1377

خصوصیات دوران نوجوانی

1ـ خصوصیات عاطفی

عدم تعادل وبی ثباتی عاطفی یکی از بارزترین ویژگی های این دوره می باشد اکثر اوقات به هنگام بروز خشم نمی توانند رفتار وگفتار خود را کنترل نمایند . خیلی زود متاثر می شوند بخصوص زمانی که احساس می‌کند کسی به حرفشان گوش نمی دهد و به همین خاطر دست به اعمال ناخوشایندی می زند وسپس پشمیان شده و خود را سرزنش می کند . حساسیت‌ها و



خرید و دانلود دانلود مقاله روانشناسی نوجوانان