زی زی فایل

دانلود فایل

زی زی فایل

دانلود فایل

تحقیق درمورد جلگه خوزستان

تحقیق درمورد جلگه خوزستان

 

دسته بندی : جغرافیا

فرمت فایل:  ورد قابلیت ویرایش ) 

 

 قسمتی از محتوی متن ...

 

تعداد صفحات : 32 صفحه

هدف: شناخت بیشتر اصالت و گذشته خویش و چگونگی شکل‌گیری و در امدن شهرستان بصورت کنونی و به تصویر کشیدن زحمات گذشتگان در ساختن و همچنین نگهداری آثار باستانی و سایر گنجینه‌های شهرمان و در نتیجه قدر دانستن و تلاش بیشتری در حفظ و ترمیم آنان و شناخت بزرگانی چون سیدعبدالله‌داعی وسیدصدرالدین‌کاشف و … واینکه ما هم می‌توانیم دنباله‌رو بزرگان شهرستان خود باشیم که این چنین پا به عرصه نهاده‌اند. فصل اول کلیات جغرافیایی 1ـ موقعیت جفرافیایی: جلگه خوزستان سرزمین صاف و بی عارضه و مستطیل شکلی است که عرض آن از 110 کیلومتر در شمال تا 200 کیلومتر در جنوب تفاوت می‌کند، بلندترین نقاط آن جلگه در دزفول که د ر300 کیلومتری دریا واقع شده فقط 180 متر ارتفاع دارد و به این ترتیب شیب عمومی جلگه خوزستان 60 سانتی‌متر در کیلومتر بیشتر نیست. شهرستان دزفول حدود 8759 کیلومتر مربع مساحت دارد، از طرف شمال به خرم‌آباد، از شر ق به شوشتر و مسجد سلیمان، از مغرب به دهلران و دشت‌آزادگان، از جنوب به اهواز محدود است. شهرستان دزفول در 32 درجه و 24 دقیقه عرض شمالی و 48 درجه و 24 دقیقه طول شرقی گرینویچ قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا 143 متر می‌باشد. فاصله شهرستان دزفول تا اندیمشک 10 کیلومتر، تا شوش 24 کیلومتر، تا شوشتر 55 کیلومتر، تا اهواز 164 کیلومتر و تا تهران 717 کیلومتر می‌باشد. ارتفاعات قسمت شمالی شهرستان کوهستانی و قسمت مرکزی و جنوبی آن دشت است.
مرتفع‌ترین قله کوههای شمالی بنام قله کوه سالن به ارتفاع 2464 متر و قله کرناس به ارتفاع 2550 متر می‌باشد. کوههای شهرستان عبارتند از: کوههای سالن،‌لنگر، برآفتاب، دز، تفتان، تنگوان،‌هداو و کرناس. 2ـ وضعیت آب و هوای دزفول: شهرستان دزفول آب وهوایی صحرایی نسبتاً خشک با تابستانهای گرم و زمستانهای معتدل و سالیانه به طور متوسط 250 میلیمتر باران دارد.
درجه حرارت آن بین 3 درجه در زمستان و 49 درجه در تابستان متغیر، میزان رطوبت آن حداقل 22 درصد و حداکثر 73 درصد می‌باشد. رودخانه‌های مهم این شهرستان رودخانه دز و رودخانه کرخه می‌باشد، بادی که از این ناحیه از طرف جنوب خاوری می‌وزد مرطوب است، تابستان هوا راگرم و زمستان معتدل می‌نماید و باد شمال‌غربی، تابستان هوا را معتدل و زمستان هوا را سرد مینماید. 3ـ گرما، حداکثر و حداقل گرما: گرمای هوا، انعکاس نیرو و حرارتی است که زمین از خورشید کسب می‌کند و مهمترین عامل آب وهوا و در حقیقت کلیه تغییرات به هر صورتی پدید آید از اختلاف گرما ناشی می‌شود، از این گذشته مقدار گرما است‌که رویش نباتات و حیات حیوانات و آسایش انسان را در نواحی مختلف جهان ممکن و یا محدود و حتی غیر ممکن می‌سازد. آنچه از نظر اقلیمی در مورد گرمای هر ناحیه، واجد اهمیت است حداقل و حداکثر و میزان متوسط و اختلاف شب و روز و زمستان و تابستان و تغییرات منظم گرما است که هریک به نوبه در شئون مختلف زندگی انسان تأثیر دارد. حداکثر و حداقل گرما: حداکثر مطلق‌گرما یعنی مقدار درجه گرمایی که بیشتر از آن مشاهده نشده است، در پاره‌ای از شهرهای خوزستان چون اهواز 50 ، آبادان 49 ، دزفول 50 درجه سانتی‌گراد و حداقل مطلق سه ناحیه مذکور عبارتند از: اهواز 1 ،آبادان 2 ، دزفول 1 در سال 1354 بوده است و معدل حداکثر درجه حرارت 15 سال اندازه‌گیری شده (1354-1340) در اهواز ، آباد

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین ،فایل را فورا دانلود نمایید 

 

  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله :  توجه فرمایید.

در این مطلب،محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پروژه یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.هدف اصلی فروشگاه ، کمک به سیستم آموزشی میباشد. و این پروژه (تحقیق،مقاله ) صرفا جهت اطلاع از طرز تهیه پروژه برای دانشجو و علم آموز عزیز میباشد.بانک ها از جمله بانک ملی اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 5000 تومان را نمی دهند، پس تحقیق ها و مقاله ها و ...  قیمت 5000 تومان به بالا میباشد.درصورتی که نیاز به تخفیف داشتید با پشتیبانی فروشگاه درارتباط باشید.

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »

 

 



خرید و دانلود تحقیق درمورد جلگه خوزستان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.