لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 82 صفحه
قسمتی از متن .doc :
نقشه های گرافیک و نمودارها
نرم افزارCADD ساخت نقشه ها و نمودارها را پشتیبانی می کنند . بسیاری از بسته های نرم افزاری ورودی از برنامه های CADD را خواهند پذیرفت . بنابراین نقشه ها و نمودارها و سایر رسم های CADD می توانند موجب تولید بروشورها و سایر مواد نمایشی شوند . بسته های نرم افزاری رسم های CADD را می پذیرند . خروجی گرافیکی رنگی و با کیفیت بالا را مستهلک می کنند .
F ×D ( فایل تبادل اطلاعات ) عوامل انتقال هستند ، سایرین ممکن است مستلزم چاپ کردن فایل بر روی دیسک در دستور HPGL باشد . فرایندهای مدرن چاپ و کامپیوتر به نقشه کشی کمک می نمایند . ظهور پردازش کلمه ، فن آوری چاپ جدید ، و CADD نمودارها و نقشه ها را به یک کانون جدید برای گزارشات مهندسی و نمودارهای تجاری می آورد .
اهمیت نمودارها CHART و نقشه های گرافیکیdiagram
نقشه ( چارت ) و نمودارهای گرافیکی بخش مهمی از رسم فنی است . آنها برای دانشمندان ، مهندسان ، ریاضی دانان و هر کس دیگر در زندگی روزمره دارای اهمیت است .
دانشمندان از نمودارها و نقشه ها برای ثبت ومطالعة نتایج تحقیق استفاده می کنند . مهندسان آنها را برای ثبت اطلاعات دربارة مواد و شرایط بکار می برند . ریاضی دان ها آنها را برای ثبت حقایق و اطلاعات عددی بکار می برد . دکترها ازنقشه ها برای ثبت دمای بدن استفاده می کنند ، عمل قلب و سایر توابع بدن استفاده می کنند . اکثر مردم نقشه ها و نمودارها را می خوانند و استفاده می کنند تا دربارة هوا ، وضع بازار ، بودجه ها و سایر مقصد بیاموزند .. ملاحظه می کنیم که مسافت عکس العمل راننده و مسافت ترمز کردن اتومبیل افزایش می یابد وقتی که سرعت زیاد می شود . محتوی بعضی اطلاعات است، اما سازمان خواندن و فهمیدن بیشتری لازم است
که رابطه یک چیز را با چیز دیگر نشان می دهد . برای مثال آنها می توانند برای نشان دادن اوضاع اقتصادی بکار بروند . به کمک آنها ، شما می توانید با یک نگاه بگویید که آیا هزینه زندگی و دستمزدها صعود می کند یا نزول می نماید .
1ـ سطح آب طبیعی دردریاچه چیست ؟
2ـ چه موقع بالاترین سطح آب رخ می دهد ؟
3ـ در چه ساعت هایی سطح آب پایین ترین است ؟
شما احتمالاً هیچ م پاسخ به پرسش ها را نخواهید داشت . مقیاس های افقی و عمودی باید تصویر درستی توسط زاویه شیب و منحنی ارائه کنند شما متوجه خواهید شد که تفاوت impression توسط سه جدول ارائه می شوند . نقشه A یک تغییر خیلی ناگهانی را نشان می دهد . نقشه B یک تغییر طبیعی را نشان می دهد . در C یک تغییر آهسته و تدریجی نشان داده می شود . شما باید مقیاسی را انتخاب نمایید که دقیق ترین تصویر اطلاعات ای را به شما بدهد .
شبکه چاپی یا کاغذگراف :
در های بسیاری موجود است . با خطوط 4،5،8 ،10 ،16 ،و20 اینچ و های دیگر برای نقشه کشی استفاده می شود . اندازه های متریک نیز موجود هستند . کاغذ گراف دارای خطوط معین چاپ شده و ضخیم تر از دیگران نیز موجود است . این نوع
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 18
دانشگاه علمی – کاربردی
موضوع پروژه :
طرز دوخت و برش لباس عروس و نامزدی
محل کار آموزی :
بلاتر از سه راه جمهوری پاساژ آزاد
پروژه کار آموزی :
( استاد راهنما : سرکار خانم عاملی )
( مزون عروس طناز )
مدیریت مزون طناز :
سرکار خانم حبیبی
تهیه و تنظیم :
زهره سلمانی اشگفتگی
تابستان 85
فهرست مطالب
مقدمه : 1
الگو : 2
برش : 4
طرز پهن کردن الگوی روی پاچه ( عکس ) 5
چرخکاری و انواع آن و ( عکس ) 6
اتو کردن : 9
اورزدن : 10
اتو کردن کلی لباس : 11
طرز اتو کاری کلی : ( عکس ) 12
دوخت ژیپون : 13
طرز برش و دوخت تور سر : 14
تزئینات و روش های آن : 15
تشکر از استاد راهنما و مدیریت محترم مزون طناز 19
مقدمه :
در پایان دوره کاردانی دوره ای با نام کار آموزی وجود دارد در این دوره هر کار آموز باید 240 ساعت را در مکانی که مربوط به رشته تحصیلی خود می باشد بگذارند این 240 ساعت با برنامه ریزی تعیین شده از طرف خود کار آموز در هر زمینه ای می تواند باشد در این مجموعه من ( زهره سلمانی اشگفتگی ) تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا این زمان را باری بالا بردن سطح اطلاعات خود در زمینه لباس عروس و لباس نامزدی ملی کنم .
الگو :
اکثر مزون ها و تولیدیها از یک الگو به نام الگوی مادر برای سفارشات خود استفاده می کنند در مزون طناز نیز الگویی به نام الگوی مادر وجود دارد که سفارشات خود را از روی آن الگو برش می زنند البته الگوی این مزون توسط خود رئیس مزون یعنی خانم حبیبی کشیده شده یعنی از الگوی متریک ، گر لاوین و مولرو ایتالیایی استفاده کرده است مثلا :
اندازه قد و دور حلقه را از الگوی ایتالیایی استفاده کرده
اندازه دور سینه و اندازه سینه را ازالگوی مولر استفاده کرده
بقیه اندازه ها و قسمت ها را از الگوی متریک استفاده کرده
ولی برش کار این مزون از روش مولر استفاده می کرد
در مزون ها و تولیدی ها و قسمت زیادی صرف آماده کردن الگو نمی شود الگویی که از قبل تهیه و امتحان شده است و از آن استفاده می شود و تغییراتی از جمله مدهای یقه – آستین و پایین دامن چه دنباله دار و چه بدون دنباله را روی پارچه انجام می دهند .
بنا براین برای هر مدل یک الگو آماده نمی شود که این کار خود در سرعت کار و صرفه جویی در زمان موثر است .
در صورتی که در مزون های تکه دوزی برای الگو وقت بسیار زیادی را صرف می کنند به این خاطر که قسمت اصلی و مهم کار در دوخت و دوز الگو است .
به صورت کلی بیشترین در آمد این گونه مزونها با سفارشات از شهرستان می باشد که همه لباس ها همه ی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 18
ظهور دانشگاه کارآفرین و مفهوم کارآفرینی
طی سالهای اخیر ورود جوانان جویای کار و کاهش تقاضا برای نیروی کار بحران اشتغال را در کشور تشدید نموده است که باید به صورت بنیادی مورد توجه دولتمردان قرار گیرد . در این بین ورود دانشگاهیان به این حیطه نیز می تواند بسیار مؤثر باشد. رویارویی صحیح و تدابیر خاص برای حل معضل بیکاری مبتنی بر پژوهش و مطالعه ضرورت دارد با توجه به میزان رشد جمعیت در دو دهه گذشته بیکاری را می توان مهمترین چالش اجتماعی چند دهه آینده به حساب آورد . پیامدهای این بحران گسترش فقر و افزایش پدیده های ناگوار اجتماعی است . پرداختن به بحث کار آفرینی (با توجه به این امر خالی از لطف نیست هر چند که در خصوص ماهیت و مفهوم آن عدة انگشت شماری از دانشمندان به آن پرداخته اند بنابراین تعریف استانداردی برای آن وجود ندارد . جلیل صمد آقایی در کتاب سازمان های کار آفرینی در ضمن گرد آوری مفهوم کار آفرینی از دیدگاه دانشمندان ، مهمترین تعریفها را به شرح زیر ارائه نموده است :
پروسة ایجاد ثروت
پروسة تخریب خلاق
پروسة هدایت به خلق سازمان جدید بدون توجه به نوع پتانسیل سازمان
توسعة موقعیتها و اقدامهای نوآورانه همراه با خطر چه در سازمانی که قبلاً تاسیس شده یا به صورت آزاد و مستقل روش اداره ای است که فرصتها را بدون در نظر گرفتن منابع موجود و قابل کنترل فعلی تعقیب می کند .وظایف ، فعالیتها و اعمالی که برای تحقق فرصت شناخته شده و ایجاد سازمانی مناسب با آن کمک میکند
پروسه ای فراتر از شغل و حرفه بلکه کار آفرینی یک شیوة زندگی است . کار آفرینی را در کل می توان ایجاد کسب و کارهای نوآورانه تلقی کرد . فعلاً در کشور ما نظام آموزش دهندة دانشگاهها ، افرادی را پرورش می دهد که فقط می توانند شکافهای شغلی بسیار تعریف شده را پرکنند و بنابراین باید حرکتی عظیم در راستای تولید کار آفرینان در دانشگاهها به عنوان قطب علمی کشور صورت گیرد که این به معنای اتصال دانشگاه با صنعت و فن آوری است کارآفرینان باید فرصت شناس باشند نظام آموزشی دانشگاه مبتنی بر یادگیری نیست ، آموزش مبتنی بر تعلیم است و این خود عاملی بر ای عدم پرورش افراد کار آفرین است .
فرد کار آفرین کسی است که توانایی تشخیص و ارزیابی فرصت های کسب و کار دارد و می تواند منابع لازم را جمع آوری کرده و از آنها بهره برداری نموده و عملیات مناسبی را برای رسیدن به موفقیت پی ریزی کند . (مردیث ، 1371 ).
پدیدة کار آفرینی ابعاد گسترده ای داشته ، گرد هم آوردن منابع تکنولوژیکی ، فنی و آموزشی و مالی را در بر دارد . دانشگاهها می توانند بخشی از فعالیت خود را به پرورش کار آفرینان تخصیص دهند . هر چند دانشگاه می تواند فقط به تولید و عرضة فن آوری و دانش بسنده کند و آن را در اختیار دانشجویان و جامعه بگذارد ، اما این به معنای موفقیت نیست اگر این فن آوری بدست آمده را در جامعه بکار گیرد و آن را در اختیار کار آفرینان بگذارد به معنای دیگر جنبة عملی این فن آوری را نیز خودش تا حدودی عهده دار باشد ، به موفقیت علمی و عملی تواماً دست یافته است . دانشگاه می تواند افقها و فرصت های بهرهوری فن آوری را برای افراد ترسیم نماید و آنها را در جهت استفاده هدایت کند . نگاهی که دانشگاه نسبت به فن آوری دارد نباید صرفاً خود فن آوری باشد بلکه کار آفرینی را در جهت استفادة بهینه و اشتغال زایی برای جوانان در بحث توسعة فن آوری در نظر داشته باشد .به این دلیل مسئولین دانشگاه به تنهایی نمی توانند عهده دار چنین مسئولیت خطیری شوند در بحث کار آفرینی میتوانند جنبة ارشادی و اغنایی افراد را ایفا کنند چون در کشور ما هنوز پدیدة کار آفرینی به صورت گسترده عملی نشده است ، مردم به یک نقش هدایتی نیازمندند که در عرصة عملی فن آوری پیش قدم شوند .
از آنجایی که در بخشهای خصوصی و صنعتی امکان ریسک بسیار بالا است دانشگاه می تواند به عنوان حوزة دولتی حامی مردم شود تا با ایجاد محیط رقابتی فناوری فرصت بیشتری برای رشد پیدا نماید ایجاد مؤسسات و شهرکهای تحقیقاتی، پژوهشی وابسته به دانشگاهها می تواند بسیار مؤثر باشد چرا که دانشجویان و فارغالتحصیلان در محیط و بستری علمی تحقیقاتی قرار می گیرند که می توانند آنچه در این دانشگاه آموخته اند در معرض حضور قرار دهند. در حقیقت به بیانی زیباتر آنچه را که بالقوه دارند در این مسیر بالفعل نمایند . می توان امیدوار بود که
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 10
فهرست مطالب
1. توضیحاتی در باره زنبور عسل
2. تغذیه زنبور عسل
3. زندگی عجیب زنبوران
4. رنگ عسل
5. خواص غذایی عسل
6. درمان بیماریهای خون
7. خواص دارویی عسل
8. درمان بیماریهای قلبی
9. درمان بیماریهای گوارشی
10. درمان بیماریهای کبدی
11. درمان بیماریهای کلیه
12. درمان بیماریهای چشم
13. گروه زنبوران عسل مصنوعی و تغذیه آنها
14. طرح پرورش زنبور عسل
توضیحاتی درباره زنبور عسل:
زنبوران عسل معمولاً از ماده قندی مخصوصی که در ریشه گلها قرار داده شده است، می مکند و آن را جمع آوری می کنند. ولی زنبور شناسان می گویند کار زنبوران تنها استفاده از این ماده نیست. بلکه احیاناً از تخمدان گلها و ده برگها ومیوه ها نیز استفاده می کنند که قرآن از گل اینها تعبیر به " من کل ثمرات" کرده است.
جعبه عجیبی که از دانشمند زیست شناس"متر لینگ" نقل شده است اهمیت تعبیر قرآن را آشکار می سازند. آنجا که می گوید:
همین امروز اگر زنبور عسل ( اعم از اهلی و وحشی) از بین برود یکصد هزار نوع از گیاهان و گلها و میوه های ما از بین خواهد رفت. در حقیقت آنچه که زنبوران عسل از آن می خورند و انواع میوه هایی که به کمک انها شکل می گیرد و با این حال چه پر معنی است کلمه " من کل ثمرات" 1 خدا نیز در قرآن چنین می فرماید:
سپس از همه میوه ها بخور و راه پروردگارت را با اطاعت بپوی! آنگاه از شکمه های آنها شربتی شیرین به رنگهای مختلف بیرون می آید که در آن شفای مردمان است. در این برای متفکران آیتی از قدرت خدا است . و خدای شما بندگان را آفریده است و آن آنگاه می میراند و برخی از شما را به سن انحطاط پیری می رساند، تا هر چه را دانسته است فراموش می کند، که خداوند همیشه دانا و تواناست.2
تغذیه زنبور عسل:
غذای زنبور عسل از طریق طبیعی و مصنوعی تأمین می شود. در تغذیه طبیعی زنبوران عسل از گرده گل و نوش شهد استفاده می کند. بنابراین وجود گیاه و همچنین گلها در تغذیه طبیعی زنبور عسل اهمیت خاصی دارد. با فراوان شدن غذا، تخم ریزی زیاد می شود. و زنبوران با کمبود مکان مواجه می شوند و غریزه طبیعی موجب می شود که ملکه با تعدادی از زنبوران به بیرون کندو
______________________________________________
1. منبع اصلی تفسیر نمونه 2. قرآن کریم
بروند و روی شاخه ها جایی را انتخاب کنند و زنبور دار در آن محل کندو دوم را برای زنبوران می سازد و از آن به بعد زنبورهای عسل در آنجا زندگی می کنند.1
زندگی عجیب زنبوران:
در گذشته کمتر و امروزه بر اثر مطالعات زیاد دانشمندان بسیار زیاد این نکته ثابت شده است که زنبوران عسل دارای زندگی بسیار منظم و توأم با برنامه ریزی و تقسیم کار و مسئولیت و نظام بسیار دقیق است. شهر زنبوران از پاکیزه ترین و منظم ترین شهرهاست.
(مترلینگ) این دانشمند بزرگ نیز اینچنین گفته است:
ملکه در شهر زنبوران عسل آن طور که ما تصور می کنیم فر مانروا نیست بلکه او نیز مثل سایر افراد این شهر مطیع قواعد و نظامات کمی می باشد ما نمی دانیم که این قوامین و نظامات از کجا وضع می شود و به انتظار این هستیم که شاید بتوانیم به این موضوع پی ببریم و واضح این مقررات را بشناسیم ولی فعلاً به طور موقت آن را ( روح کندو) می خوانیم.
ملکه نیز مانند دیگران از روح کندو اطاعت می کند. ما نمی دانیم روح کندو در کجاست؟ ولی می دانیم روح کندو شبیه به قرینه پرندگان نیست و نیز می دانیم که روح کندو یک عادت و ارائه کورکورانه نژاد زنبور عسل نمی باشد. روح کندو وظیفه هر یک از سکنه شهر را بر طبق استعدادهایشان معلوم می کند و هر کس را به یک کار می گمارد.
ما نمی توانیم بفهمیم قوانین شهر عسل که به وسیله روح کندو وضع شده است در کدام مجمع شورا مطرح می گردد و تصمیم به اجرای آن می گیرند و کیست که فرمان حرکت را در روز معین صادر می کند آری در کندو مقدمات مهاجرت برای اطلاعات خدایی که سرنوشت زنبور عسل را در دست گرفته فراهم می شود. اگر دانشمندان به خاطر رسوباتی که از مکتب ما در فکر او وجود داشته با الهام از این مسئله سخن می گوید و ما با توجه به راهنمایی قرآن بسیار خوب درک می کنیم که این همه آوازه ها و بر نامه ها از کجاست و تنظیم کننده و فرمان دهنده کیست؟
___________________________________
1. منبع اصلی تفسیر نمونه
چه تغبیر زیبایی قرآن دارد( و او حی ربک الی النحل...! پروردگارت به زنبور عسل وحی و پیغام فرستاد.)هر چند آنچه درباره زنبور عسل ناگفته ماند بیشتر چیزی است که ما گفتیم اما روش تفسیری ما اجازه نمی داد که بیشتر از این موضوع فوق را دنبال کنیم ولی آیا همین که گفتیم برای پی بردن به عظمت پروردگار برای آنها که اهل اندیشه اند کافی نیست؟!! آری( ان فی ذلک لایه لقوم یتفکرون)1
رنگ عسل
رنگ عسل بر حسب اینکه زنبور بر چه گل و ثمره ای نشسته و از آن بهره گیری کرده باشد تفاوت می کند. به همین جهت در پاره ای از موارد قهوه ای تیره و گاهی نقره ای سفید و گاهی نقره ای بی رنگ و گاهی زرد و بعضی اوقات ممکن است مایل به سیاهی باشد! این تنوع رنگها علاوه بر اینکه گویای سرچشمه پر فایده عسل است تنوعی برای ذدوق و سلیقه ها محسوب می شود. زیرا امروزه ثابت شده است که رنگ غذا در تحریک اشتهای انسان بسیار مفید و موثر است.2
خواص غذایی عسل:
سالها پیش در کشورهای اروپایی بخصوص در زمستان مردم با سوء تغذیه مواجه بودند زیرا مواد غذایی ضروری به بدن آنها نمی رسید. افرادی که حتی برای مدت کوتاهی عسل مصرف می کردند احساس تجدید قوا و نشاط داشتند ولی امروزه دلایل علمی برای آنها ارائه شده است. از حدود صد سال پیشتر قند و شکر تا حدودی جای شکر را گرفته است. مهاجرین به قاره آمریکا معمولاً سنت ها و برنامه های تهیه غذا و شیرینی خود را نیز به همراه برده اند. امروزه نیز بسیاری از شیرینیها و نان قندی ها به جای عسل استفاده می کنند. ____________________________________
1. تلخیص از صفحات 35 و36 زنبور عسل نوشته مترلیگ- در بخش های فوق درباره زنبوران عسل و خواص خود عسل از کتابهای(اولین دانشگاه) و (آخرین پیامبر) و بعضی کتب دیگر استفاده شده است. 2. تفسیر نمونه
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 38 صفحه
قسمتی از متن .doc :
<<نقش فرهنگ وقف در توسعه تمدنها>>
فیضعلی مداح
چکیده مقاله
نقش و بنیادهای خیریه در توسعه کشورهای غربی
در دین مسیحیت ، عمل وقف یکی از فضیلت های برجسته و از اعمال بسیار نیکو و خود پسندانه در اخلاق و رفتار انسان تعریف شده است. از این رو کشورهای غربی به علت عشق ورزی و گرایش به دین مسیحیت، ارزش قابل توجهی قایل شده اند. فلاسفه قدیم نظیر سقراط، ارسطو، افلاطون عمل وقف اموال و دارائی را برای توسعه شهر، روستا، و افزایش سطح آگاهی مردم و رهائی از جهل و نادانی به پیروان خویش توصیه و تاکید نموده اند.
"عشق" لطیف ترین واژه و مناسب ترین عامل پیوند بین انسان و خود و مخلوقات روی زمین است، و بهمین دلیل هنگامی که به خداوند تبارک و تعالی عشق می ورزیم و وی را عبادت می کنیم. بطور طبیعی به مخلوقات وی، یعنی به انسان توجه داریم و باید به او کمک کنیم تا از سختی ، غم ، و اندوه ها نجات یافته و به رفاه و آسایش نسبی دست یابد.
اهداف اصلی وقف، مبارزه با جهل و نادانی و فقر و فلاکت و توسعه دانش بشری و توسعه علم و تکنولوژی و دستیابی و بهره برداری از گنجینه های عظیم ارضی و سماوی است. کلیساها و مساجد و حسینیه مهمترین مرکز جمع آوری هدایا و اعانات و بذل و بخشش بشمار می آیند.پس از جنگ جهانی دوم توجه دانشمندان و صاحبان فکر و اندیشه بسوی "وقف" و حمایت از کودکان ، نوجوانان و سالمندان ، بیماران و مستمندات و تعلیم و تربیت و تشکیل موسسات خیریه جلب گردیده است.
مکتب فیلانتروپیسم (phila thropism) یا مکتب انسان درستی در ابتدای قرون هفدهم و هجدهم به وجود آمد و موسه ای تحت عنوان جمس اسمیت سان (james smithson) و جرج پی بادی (george camegie) و جان.دی.رکفلر (john.rockfeller) با سرمایه چند میلیارد دلاری شروع بکار کردند. سازمان عظیم و گسترده صلیب سرخ جهانی با اندوخته مالی هزاران میلیارد دلار نقدینگی و پشتیبانی صندوق های موسسات خیریه کشورهای وابسته به سازمان ملل متحد در طول چند دهه گذشته تحولات شگرف در عمران و آبادانی کشورهای غربی به وجود آورده اند.
مقدمه:
در کتاب مقدس تورات آمده است که خداوند تبارک و تعالی تعداد هفت فضیلت برای رستگاری انسان در نظر گرفته است. از این هفت فضیلت (Virtues)تعداد چهار فضیلت با طبیعت و ذات انسان سروکار دارد و سه فضیلت دیگر با اعتقادات و ایمان و شناخت و اطاعت از اوامر الهی و انتخاب شیوه زندگی انسان وابسته است.
علت اینکه عدد هفت فضیلت برجسته را در این مقدمه به کار بردهایم، غرض اشاره به یک سلسله نفسانیات و خیر و شر در علم فلسفه و اخلاق است که از زمان بسیار قدیم مورد بحث و مناقشه فلاسفه و علما بوده و در عصرحاضر نیز درباره هر یک از فضیلتهای انسان مباحث گوناگون وجود دارد که متکلمان متجدد هر کدام به تناسب ظرفیتهای علمی و فرهنگی و سوابق تاریخی، کتب و رسالات فراوانی به رشته تحریر درآوردهاند. از این هفت فضیلت تعداد چهار فضیلت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا فقدان هر یک از آنها باعث تباهی و فساد جامعه انسانی و خشم و غضب خداوند خواهد شد. حضور فعال فضیلت نیکوکاری و خیرات و مرات و عمل مستحسن رشد سریع تکامل روح انسان را تکامل میبخشد. از اینرو، کشیشهای مسیحی درباره این فضیلتها در کشورهای غرب تاکید ورزیدهاند.
در فضیلت نیکوکاری تعداد چهار عامل دخالت دارند: (1)
اول: تدبیر و خردمندی (Prudence)، دوم: اعتدال (Temperance)، سوم: بردباری (Fortitude)، چهارم: عدالت (Justice) مبتکر اصلی معرفی این چهار فضیلت فلاسفه قدیم و علماء علم اخلاق و معرفتهای دینی هستند. افلاطون، ارسطو، و کشیشهای مذهب عیسویت و پیشتازان ترویج دین حضرت مسیح علیه اسلام با تمام قدرت روی این فضیلت، تاکید داشتهاند. از جمله آمبروز و آگوستین و توماس آکینوس همواره توجه پیروان خود را به این فضیلت، جلب نمودهاند. سه فضیلت دیگر عبارتند از ایمان (faith)، رجاء (Hope)، عشق (Love) در(2) این فضیلتها، عشق مقام بسیار رفیع و رشته و فصلالخطاب مظهر تجلیات و فیوضات الهی را تشکیل میدهد. در مکتب عیسویت، عشق به خدا و نیکوکاری چنان قوی و مستحکم است که بدون آن هیچ حرکت ارزشمندی صورت نخواهد گرفت.(3)
مراجع دینی نقل کردهاند که حضرت مسیح علیهالسلام از انسان طبیعی و عادی خلق نشده است، بلکه وجود وی حاصل یک سلسله تعاملات روحی و رخدادهای عاشقانه است که مالاً پیوند ناگسستنی با روحیه مریدان و هواداران خود دارد و حلقههای زنجیر از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود و حرکت و تکامل جسم و روح انسان را باعث میگردد.
عشق یک پیام زیبا و دلنشینی و لذتبخش نظیر سخاوت، بخشش، خدمت به خلق، جلب رضایت خداوندی را به ارمغان میآورد و «افلاطون» و رفتار و سلوک انسان را در جایگاه رفیع انسانیت شکوه و جلال ویژهای میبخشد.
عشق مترادف شده است با واژه «خیرات و مبرات» که در فرهنگ غرب با یک واژه لاتین (Charity) به طور جامع طبقهبندی و نامگذاری شده است: در کتاب لغت (American Heritage) در زیر واژه مذکور آمده است:
1- خدمت به محرومان و مستمندان و مستضعفان جامعه انسانی
2- صدقه و بخشش و کرامت
3- خیرخواهی نسبت به عالم بشریت و تداوم انسان دوستی
4- سازمان مستقل یا موسسه خیریه که فقط برای خدمت به فقرا و مستمندان تاسیس گردیده است
5- کرامت و عزت نفس در داوری بین مردم